Learning walking

Saturday, October 31, 2015

Bila waktu terawal utk test kehamilan

Semua ujian kehamilan mengukur jumlah hormon hcg dlm badan. Ujian menggunakan upt strip boleh di uji seawal DPO -10 (day past ovulation), maksudnya sebelum delay period dah boleh test ataupon 4 hari sebelum period dijangka tiba.

Samada ujian kehamilan itu lebih sensitif atau kurang sensitif ada dinyatakan pada bungkusannya. Ia diukur dalam mlU/ml (mili-International Unit per milimetre) dengan julat antara 10 mlU/ml hingga 40 mlU/ml. Semakin kecil nombornya, semakin sensitif ujian itu dan semakin cepat ia dapat mengesan kehamilan.

Kebanyakan ujian kehamilan di rumah dapat memberi keputusan yang tepat jika dilakukan pada tarikh haid anda biasanya datang, iaitu kira-kira dua minggu selepas anda mengovulasi.

 Jika keputusan anda negatif dan anda masih belum datang haid, ujilah semula selepas tiga hari. Jika anda benar-benar hamil, jumlah hCG tentu telah bertambah dan cukup untuk dikesan oleh alat ujian pada waktu itu.

p/s : UPT strip kami sgt sensitive..boleh detect seawal DPO ke-10, sebelum delay period..sensitivity strip ni serendah 10miu/ ml & accuracy 99.6%..



opk & upt 80sen / pcs
100pcs above 75sen / pcs


No comments:

Post a Comment